Vnitřní předpis zaměstnavatele k zavedení kont
pracovní doby dle § 86 a násl. ZP
VNITŘNÍ PŘEDPIS
vydaný v souladu s § 86 a násl. zákona č.
262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění (dále jen zákoník práce, ZP),
společností ABC-International s. r. o. se sídlem Slaměná 19, Praha 2, PSČ:
120 00 IČ: 98 76 54 32, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v
Praze v oddílu C, vložka 12345 (dále jen zaměstnavatel).
I. Účel
vnitřního předpisu
Účelem tohoto vnitřního předpisu je zavedení
kont pracovní doby ve smyslu § 86 a násl. ZP a tomu
odpovídající rozvržení pracovní doby u zaměstnavatele ABC-International s. r.
o.
II. Okruh
působnosti
1. Tento vnitřní předpis je
závazný pro všechny zaměstnance zaměstnavatele včetně vedoucích zaměstnanců,
jakož i pro zaměstnavatele samotného.
2. Tento vnitřní předpis je pro
každého zaměstnance v každou dobu veřejně přístupný na personálním oddělení zaměstnavatele.
III. Doba platnosti
1. Tento vnitřní předpis nabývá platnosti a účinnosti
dnem 1. 3. 2012. Od tohoto data také začíná plynout vyrovnávací období dle čl.
V bod d) tohoto předpisu.
2. Zaměstnanci jsou povinni
tento vnitřní předpis znát, soustavně sledovat jeho případné změny a dodatky a
dodržovat všechna jeho ustanovení. Zaměstnanci jsou povinni seznámení se s
obsahem vnitřního předpisu zaměstnavateli písemně potvrdit.
3. Pro zaměstnance, jehož
pracovní poměr u zaměstnavatele vznikne během období platnosti tohoto předpisu,
se tento předpis stává závazným dnem, kdy se zaměstnanec seznámí s jeho
obsahem.
4. Tento vnitřní předpis se
vydává na dobu neurčitou.
IV. Předmět úpravy
1. Na
všech pracovištích zaměstnavatele je zaveden jednosměnný pracovní režim s tím, že
délka stanovené týdenní pracovní doby zaměstnanců činí 40 hodin. Od okamžiku
nabytí účinnosti tohoto vnitřního předpisu se pro všechna pracoviště zaměstnavatele
zavádí rozvržení uvedené pracovní doby na jednotlivé týdny, a to v podobě kont
pracovní doby dle § 86 odst. 1 ZP. Důvodem
tohoto postupu je zejména nepravidelnost zadávání zakázek jednotlivými
smluvními odběrateli zaměstnavatele, která zaměstnavateli znemožňuje přesně
stanovit jak počet osob, jejichž přítomnost na pracovišti je pro zpracování
získaných zakázek nezbytná, tak i dobu, po kterou by byli zaměstnanci pravidelně
povinni konat svou práci ve sjednaném místě výkonu práce.
2. Rozvržení
stanovené týdenní pracovní doby zaměstnanců v podobě kont pracovní doby se
zavádí na dobu neurčitou.
V. Konta
pracovní doby
Zavedení kont pracovní doby u zaměstnavatele
ABC-International s. r. o. vychází z následujících zásad, které musejí
být důsledně dodržovány po celou dobu, po kterou bude tento model rozvrhu
pracovní doby u zaměstnavatele využíván:
a) Týdenní pracovní doba zaměstnanců
činí v průměru 40 hodin (bez práce přesčas). Tato pracovní doba je rozvržena do
šestidenního pracovního týdne (pondělí-sobota). Přesný rozvrh pracovní doby na
jednotlivé týdny s určením délky směn pro jednotlivé dny a určením začátku a
konce směn stanoví zaměstnavatel v závislosti na momentálním objemu zakázek a
celkových provozních potřebách v podniku. O rozvrhu pracovní doby bude zaměstnavatel
informovat zaměstnance vždy s týdenním časovým předstihem formou vyvěšení plánu
směn na informační tabuli umístěné u vchodu do objektu zaměstnavatele; rozvrh
směn bude vypracován vždy alespoň na období 4 týdnů. Dojde-li v průběhu
období, na které bylo konto pracovní doby rozvrženo, ke změně rozvrhu týdenní
pracovní doby, nesmí být tato změna provedena tak, aby zahrnovala období kratší
než 4 týdny po sobě jdoucí; zaměstnavatel je povinen zaměstnance se změnou
seznámit s týdenním časovým předstihem, a to způsobem uvedeným v předcházející
větě.
b) Zaměstnavatel
je při stanovení rozvrhu pracovní doby na jednotlivé týdny povinen dbát na to,
aby délka směny bez přesčasů nepřesáhla v jednotlivých dnech 12 hodin.
Jednotlivé směny je zaměstnavatel povinen rozvrhovat tak, aby mezi koncem jedné
směny a začátkem následující směny byl zaměstnanci poskytnut nepřetržitý odpočinek
po dobu alespoň 12 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích, nejedná-li se o…